Förslag på tillägg till SL Realtidsinfo

Hej SL & Trafiklab,

Ett par önskemål gällande SL Realtids API

  • Filtrera på trafikslag, t.ex endast hämta avgångar för tunnelbana
  • Visa TimeTabledDateTime & ExpectedDateTime för tunnelbana
  • Visa turnummer för avgången samt tillägg av turnummer i reseplaneraren.
  • Snabbare svarstider, för stora stationer som T-Centralen med flera avgångar och trafikslag är svarstiderna ibland ganska långa.

Tack!

Kommentarer

  • Hej,
    Möjlighet att filtrera på trafikslag är nu inplanerat som en ändring i början av 2015.

    Det finns inga data för tidtabellstid eller prognostid för tunnelbanan eftersom det fortfarande hämtas från det gamla systemet. Informationen består fortfarande av en textsträng även om vi presenterar den i lite mer användarvänligt format.
    Gröna linjen kommer att kopplas in i nya trafikinformationsplattformen i början av 2015 och då kommer det finnas motsvarande information för den banan som det finns för övriga trafikslag. Tidplanen för röda och blå linjen är ännu lite osäker.

    Inga planer finns på att visa turnummer, Reseplanerare 2 kommer att innehålla realtidsdata i början av 2015.

    Snabbare svarstider är hela tiden vår ambition, men olika systemberoenden sätter ibland käppar i hjulen.

    /Sabina