Felaktiga route_short_name i GTFS Regional SL

Ni har angett felaktiga route_short_name för samtliga linjebeteckningar som innehåller bokstäver. Exempelvis 184Y, 411C, 428X. Dessa anges som 184, 411, 428. I de fall där det finns flera linjer med samma nummer har dessa klumpats ihop till en enda route. Till exempel finns det en route med route_short_name 428 och den innehåller både 428 och 428X och det går inte att skilja mellan dessa i GTFS-filen. Det är samma problem för alla linjer som innehåller bokstäver.

Kommentarer

  • Hej Johan
    Tack för din rapport, undersöker och åtgärdar det som är fel.

    Mvh Pia
    Team Trafiklab
  • Hej Johan!

    En liten uppdatering: under sommaren har vi identifierat problemet, och vi jobbar nu att fixa det. Förväntningen är att det kommer att bli fixad i produktion i september.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej igen!

    Vi har fixat denna bug! Denna bugfix kommer att driftsättas i Oktober, när vi flyttar GTFS Regional till vår produktionsmiljö. Då kommer vi också att släppa ut mer data som till exempel VehiclePositions. Vi skicker ut mer information i början av oktober när nya miljön blir tillgängligt.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej Johan!

    Nu börjar vi med flytt till vår produktionsmiljö! För att använda data från nya miljön kan du använda de 2 nya API:er som vi la till på vår websida: https://www.trafiklab.se/api. I dessa nya API:er är problemet löst.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab