Fel reseförslag för Minneberg -> Alvik

Hej!
När man söker på Minneberg -> Alvik med unsharp (alternativa resvägar) så får man märkliga och mycket längre resvägar med konstiga byten.  Utan detta påslaget visas rätt bussar.

Hur och när kan detta åtgärdas? Säg till om jag ska rapportera någon annan stans.
Tack så mycket,

https://kundo.se/org/res-i-sthlm/d/fel-vid-sokning-av-resa-i-reseplanerare/

Kommentarer

  • Hej!
    Det verkar vara ett vanligt fel, även 751 mellan Erikshällsvägen i Södertälje till Köpmangatan blir samma fel - unsharp föreslår ett byte trots att bussen går hela vägen.

    Vi får in fler och fler av dessa typer av ärenden, har inte varit så vanligt förut trots att vi haft unsharp/alternativa hållplatser som default ganska länge. Något som förändrats?

    https://kundo.se/org/res-i-sthlm/d/konstigt-byte/

    Tack,
    Med vänlig hälsning,
  • Hej Ulrika,
    En ny version av reseplanerar-systemet har nyligen levererats där ändringar har gjorts för att åtgärda problemet. Detta behöver nu testas i SL:s miljö.

    Planen är att driftsätta den nya versionen i slutet av mars.

    Med vänlig hälsning,
    Sabina