Fel destination i SL api

Har fått in ett flertal rapporter om att fel destination/headsign ges vid reseförslag.

Samma fel finns även på SL egna hemsida.

Exempel på felaktig destination.

Gullmarsplan -> Skogskyrkogården
Detta presenteras som "Tunnelbanans gröna linje 18 mot Gullmarsplan".

Kommentarer

  • Hej Johan
    Felet som ni noterat rör realtidsinformationen som råkat få fel destination, åtgärd pågår i bakomliggande system.

    Mvh Pia
  • Hej, finns det någon uppdatering om detta?
  • Hej Johan,

    Vi har inte fått information om när problemet kan vara löst tyvärr.
    Vi jagar på för att få till en lösning på problemet.