Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Fel bussnummer i Resrobot Stolptidtabeller

Hej!

Upplands lokaltrafik har nyligen ändrat numren på ett antal busslinjer. Se: http://ul.se/sv/Stadsbussarna/Nyheter/Nyheter-i...

Exempelvis har linje 3 ersatt linje 1. Men när jag använder Stolptidtabeller API så får jag fortfarande upp avgångar för buss nummer 1:

https://api.trafiklab.se/samtrafiken/resrobotst...

Mvh Joakim

Kommentarer

  • Hej! Tack för att du hörde av dig! Vi tittar på detta direkt och återkommer.

    Elias

  • Jag tänkte ge en liten uppdatering på detta.
    Efter en del detektivarbete hittade vår produktionsavdelning tillslut felet.
    Felet ligger i vår indata. Vi väntar nu på ny data ifrån UL.
    Så inom några dagar bör detta vara åtgärdat.
    Felet yttrar sig både i stolptider och i resrobot reseplanerare.

    Tack för att du uppmärksammade oss på detta.

  • Jag vara påminna om att detta problem kvarstår!

  • Tack för påminnelsen Joakim! Vi tar upp detta på nytt med UL direkt efter helgen när rätt personer finns på plats igen. Ha ett riktigt gott nytt år tills dess!

  • Hej,
    Från och med idag är vissa problem med ULs information åtgärdade och publicerade i alla Resrobots kanaler (inklusive APIet). Tyvärr har vi problem med en filexport och vissa brister relaterade till denna export kan kvarstå. Arbete pågår med att åtgärda dessa problem.
    Elias

  • Hej!

    Jag vet inte om mina problem är relaterade till de problem med filexporten som du nämner men de fel som jag skrev om inledningsvis kvarstår. Om ni tittar på vilka busslinjer som trafikerar hållplatsen "Norby Tallbacksvägen" så kan ni där se att linje 1 förekommer regelbundet.

    https://api.trafiklab.se/samtrafiken/resrobotst...

    Men linje 1 har ersatts av linje 3 och finns inte längre:

    http://ul.se/sv/Stadsbussarna/Nyheter/Nyheter-i...
    http://ul.se/sv/Stadsbussarna/tidtabeller/Tidta...

    Mvh Joakim

  • Hej Joakim!
    Tack för att du ligger på och fortsätter att påtala felet.

    Det var fortfarande fel igår när jag tittade på det,
    men från och med idag ser det ut som problemet är avhjälpt.

    Bekräfta gärna att det är rätt hos dig med.

  • Hej!

    Ja nu stämmer alla busslinjer även hos mig!

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.