Fel avgångar efter tidtabellsbyte (!)

Hej!
Det blir fel reseförslag i avgångar i Kallhäll. Felet har funnits i flera dagar och är rapporterat till SL / (ia) via trafikområdet. Vad är status? Många kunder hör av sig och är förvirrade och hittar inte rätt buss.

Exempel:
553 H mot Hummelmora – inringad info är fel. Ska stå ”Mot Hummelmora”. Övrig info rätt.
553V mot Viksjö Centrum – inringad info fel. Ska stå ”Mot Viksjö Centrum”. Övrig info rätt.

Tackar,

Kommentarer

  • Hej Ulrika,
    Vi ska titta närmare på detta och återkommer när vi hittat grundorsaken.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej!
    Vi har haft problem i Jakobsberg och även fått nya filer från vår trafikentreprenör. Som jag uppfattar det visas nu reseförslagen korrekt. Fortsatt felsökning i grundsystemen pågår.

    Hälsningar
    Andreas