Får tillbaka 1 fler numB än vad jag anger i resesök-api

Hej,
Skulle ni kunna kolla om det är jag som tänker fel eller om det är ett fel i APIet. Exempel på fråga är ->
https://api.resrobot.se/v2/trip?key=XXX&originId=740004234&destId=740039851&date=2017-08-29&time=01:00&numB=1&numF=4&format=xml

Då får jag tillbaka 2 resor innan och 4 resor efter. Skriver jag numB=0 får jag, som förväntat 0 resor bakåt i tiden. Skriver jag numB=2 får jag tre resor bakåt i tiden osv.

Svar ->
Från Jönköping Cigarren till Barnarp Idrottsplatsen från den 29 augusti 2017 01:00

23:33 - resa 2 bakåt
23:37 - resa 1 bakåt
04:33
04:58
05:01
05:13

Kommentarer

  • Verkar dock fungera som förväntat från andra startpunkter/destination. Felet jag rapporterat är inte konsekvent rakt igenom.
  • Hej!

    När jag kör med numB=2 får jag bara två bakåt. Funderar lite på om det är det att man får  ett "walk-leg" som ställer till det?

    Som du skriver, fungerar det i många andra frågor. Även på samma hållplatspar med time=14:00 och numB=1 får man bara 1 bakåt.

    Vill du att vi gräver vidare i det? Eller är det ok om det någon gång då-och-då blir fel
    ?

    /Martin
    Team Trafiklab
  • Hej,
    För min del är det lugnt, ni behöver inte gräva vidare i det.