Få en destinations id i SL Realtidsinformation 4

Hej,

Skulle det vara möjligt att lägga till så att man får destinationens site / stop point-id i SL realtidsinformation?

Anledningen till att jag skulle vilja ha detta är för att kunna hämta mer information om avgången med hjälp av SL reseplanerare 3. I nuvarande svar från SL realtidsinformation får man inte tillräckligt med information för att göra ett sök med SL reseplanerare eftersom jag inte har ett värde för destinations-id.

Mvh,
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik,
    Jag är inte riktigt med på vad du är ute efter.Vill du ha ändhållplatsen för varje linje med i svaret från SL Realtidsinformation 4?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej,

    Ja, jag skulle behöva få ut information om ändhållplatsen så att jag kan göra ett sök med hjälp av SL reseplanerare 4.

    Som det ser ut idag så får jag t.ex. följande information om en avgång från SL Realtidsinformation 4:

    {
      "GroupOfLine": "blåbuss",
      "TransportMode": "BUS",
      "LineNumber": "6",
      "Destination": "Ropsten",
      "JourneyDirection": 1,
      "StopAreaName": "Östra station",
      "StopAreaNumber": 10194,
      "StopPointNumber": 10195,
      "StopPointDesignation": "M",
      "TimeTabledDateTime": "2018-03-28T11:03:00",
      "ExpectedDateTime": "2018-03-28T11:03:00",
      "DisplayTime": "12 min",
      "JourneyNumber": 45861,
      "Deviations": null
    }

    Jag får destination som en sträng med namnet "Ropsten". Jag vill dock få reda på mer information om denna avgång genom att använda SL reseplanerare 4. Det är svårt i nuvarande läge att få ut korrekt resultat med hjälp av bara strängen  "Ropsten". Det jag önskar är att ett id som kan användas som destExtId i SL reseplanerare 4. Så här skulle det kunna se ut:

    {
      "GroupOfLine": "blåbuss",
      "TransportMode": "BUS",
      "LineNumber": "6",
      "Destination": "Ropsten",
      "DestinationExtId": 12345
      "JourneyDirection": 1,
      "StopAreaName": "Östra station",
      "StopAreaNumber": 10194,
      "StopPointNumber": 10195,
      "StopPointDesignation": "M",
      "TimeTabledDateTime": "2018-03-28T11:03:00",
      "ExpectedDateTime": "2018-03-28T11:03:00",
      "DisplayTime": "12 min",
      "JourneyNumber": 45861,
      "Deviations": null
    }

    Notera nya attributet "DestinationExtId".

    Mvh,
    Erik
  • Hej Erik,
    Eftersom Destination endast är en inmatad textsträng utan koppling till hållplats-id eller liknande finns inte denna möjlighet. I dagsläget erbjuder SL inte möjligheten att hämta ut sluthållplatsens id utifrån svaret från detta API.

    Ditt önskemål har vidarebefordrats till ansvarig förvaltningsgruppering för tjänsten.