Enorma ikoner

Snälla!! Lägg ner med de enorma ikonerna på api sidan. I nuläget måste man adblocka dessa för att sidan ska bli dräglig att använda.

Samma ikon fast 4 gånger mindre bredvid api titeln skulle fylla samma funktion utan att vara så extremt störande.

Kommentarer

  • Hej!

    Det tar vi en funderare på.

    För tillfället finns det många APIer på Trafiklab då vi parallellt har gamla och nya SL/Trafikverket APIer som följd av byte av bakomliggande plattform.
    Det kommer att bli lättare att överblicka APierna då de gamla (överkorsade) APIerna försvinner under 2014.

    Jag instämmer dock att storleken på ikoner kan göras mindre.

    //Åke

    Team Trafiklab
  • Nu var det någon som lyssnade i alla fall:) framförde samma sak samma vecka som den nya siten lanserades.

    Vad gäller överblickbarheten (och sidan i övrigt för den delen) så är det en annan femma. Men tänkte det behövde framföras igen nu när ikonerna tydligen faktiskt ska ha en mening och inte bara vara en stor störande färgblob som förr.

    För övrigt är det nog annars en bra idé att hålla isär api status och api utforskning. Ikonerna på http://www.trafiklab.se/api borde snarare symbolisera utgivaren/tillhandahållaren av api:et (se bild). Status för api:erna borde ha en egen sida likt http://status.trafiklab.se/, fast då för livslängd osv. Men denna diskussion borde kanske flyttas till annan plats...

    Bifogad fil: