Dubbla gångsegment

Hej,

När man gör resesökningar via ert API får man ibland dubbla gångsegment direkt efter varandra och det blir lika dant via er reseplanerare på sl.se.
Vad beror detta på? Är det något som kommer ändras?

Vänligen, Jonas

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    Kan du skicka med exempelanrop där detta uppstår?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej,

    Det verkar vara knutet till om man söker på adresser/position istället för stationer men dock inte alla.

    Ett exempel är tex från Rålambsvägen 17 till Hornstull idag kl 15:51
    Då får jag gå 280 m till västerbroplan, sen gå 103 m till västerbroplan och sen buss 54 till Hornstull.

    När jag sökte på det på er hemsida så fick jag faktiskt inte dubbelt gångsegment men jag har för mig att jag sett det även där...

    Vänligen, Jonas
  • När jag tittar på vägbeskrivningarna för de olika segmenten verkar det som att det första går till stationen i motsatt riktning på andra sidan gatan och det andra segmentet är sen därifrån till andra stationen i rätt riktning. Hur den får "över gatan" till 103 m är också en fråga...

    Återkommer med mer detaljer om hur anropet och svaret ser ut.

    Vänligen, Jonas
  • Bara för att förtydliga, gäller detta API:et SL Reseplanerare 3?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej!

    Här är ett exempelanrop där dubbla gångsegment uppstår där det sista har samma origin och destination men olika koordinater (vilket får det att se ut som en walk på stationen). Key-värdet är inte med i denna url så det behöver man lägga in för att testa.

    api.sl.se/api2/TravelplannerV3/trip.json?key=<KEY>&originCoordLat=59.328167&originCoordLong=18.016369&destExtId=9295

  • Detta walksegment uppstår ofta även på t.ex. tunnelbanestationer mitt i en resplan
  • Tack Pauline! Vi undersöker problemet. Jag tror också att jag behöver koppla in SL i denna fråga.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Något nytt om detta?
  • Inget nytt om detta?
  • Hej, nej tyvärr inget nytt i denna fråga.
    mvh Jessica