Dokumentationen av numF och numB stämmer inte med API:et

Hej,

Med följande anrop:
https://api.resrobot.se/trip?originId=7400105&destId=7436437&key=[...]&date=2015-10-21&time=20:50&searchForArrival=1&numF=0&numB=6&format=json
får jag ut resor som kommer fram efter klockan 20:50, inte innan som dokumentation säger att det ska vara. Det verkar som att det blir fel när searchForArrival är satt till true. Kommer det här åtgärdas, eller kan jag förutsätta att API:et kommer fortsätta fungera på det här sättet?

Kommentarer

  • Hej!

    Vi ska undersöka detta. Återkommer.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Hej!

    Om du byter värdena på numF och numB så att numF=6 och numB=0, tex:

    https://api.resrobot.se/trip?originId=7400105&d...<KEY>&date=2015-10-26&time=20:50&searchForArrival=1&numF=0&numB=6&format=json

    så kommer resultatet bli rätt.

    Eftersom parametern searchForArrival är satt till 1 så ändrades sökriktningen och då menas numF som att man scrollar in i det förflutna i ankommande sökriktningen.

    departure search direction/sort:

    search time <= 1st trip <= n-th trip in future
    past <- numB=0 |<search time>| numF=n -> future

    arrival search direction/sort:
    <<< n-th trip in past <= 1st trip <= search time
    past <- numF=n |<search time>| numB=0 -> future

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Okej, tack!