Dokumentation SL Platsuppslag

Hej!

Ville bara tipsa om att datatypen för SiteId på Site i dokumentationen av SL Platsuppslag inte stämmer med det som returneras från API-anropet.

I dokumentationen är datatypen Integer, men den returneras (i alla fall i json-apiet) som en String.

Mvh,
Torsten

Kommentarer

  • Tack,
    jag kollar upp det!

    /Sabina

  • Hej,
    det visar sig att API:et returnerar SiteId som en String fast det egentligen är en Int. Detta kommer att korrigeras i september-releasen då även korrigering kommer göras så att SiteId innehåller fem siffror för att alla hållplatser ska ha ett unikt id.

    /Sabina

  • Vad kommer resultatet vara efter korrigeringen? String eller Int i svaret?

    /t

  • SiteId kommer då att returneras som en Int precis som det är i källsystemet.

    /Sabina

  • Ok, tack för info!

    Kommer detta då att lanseras som en ny version av apiet, dvs. att den nuvarande versionen finns kvar som 1.0 och septemberuppdateringen är t.ex. version 1.1?

    För oss som använder typade språk är att ändra en datatyp ju något som kan resultera i att appar slutar fungera, så sådana här saker är viktiga att få reda på och kunna fixa ett tag innan så de flesta användare hinner uppdatera.

    /t

  • Hej,
    Jag har noterat och skickat vidare din fråga/synpunkt!
    Vi återkommer med svar minst en månad innan ändringen.

    /Sabina

  • Det kommer inte göras några ändringar av API:et under september på grund av beroenden till andra system som behöver utredas. Vid förändring kommer det med största sannolikhet bli en ny version.

    /Sabina

  • Many thanks to SL.

    But I am confused. Currently it is still a String. Will it be changed to Int in the future?

  • No, but there will be a new API-version in about a month that will work differently.