Data Skånetrafiken

Hej,

Mitt namn är Lovisa Ståhl och jag arbetar som GIS-ingenjör i Ystad.

Vi skulle behöva ha uppdaterad data för kollektivtrafik, linjer och hållplatser för region och stadsbuss i Ystads kommun (även skåneexpressen).

I nuläget behöver vi endast regionbuss 570, 301, 337 samt Skåneexpressen 4.

Skulle ni kunna skicka filer eller hur går en tillväga?

Kommentarer

  • Hej Lovisa,
    Denna data finns tillgänglig via vårt API GTFS Regional. För att få tillgång till den datan så kan ni följa denna guide https://www.trafiklab.se/hur-gor-jag

    Hör gärna av dig om du har frågor kring GTFS-formatet

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab