cykel på tåg

GTFS har fält för cykel ombord, men det verkar inte användas i GTFS Sverige. Finns det möjlighet att lägga till den informationen? Vore användbart till exempel för att skriva resplanerare med multimodala resor.

Kommentarer

  • Hej,
    Detta är en av flera "fordonsegenskaper" som vi ska titta på. Dock är jag osäker på om det kommer komma in i GTFS Sverige 2 eller bara vår nya feed GTFS Regional.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Tack! Jag tänker att det inte är (bara) en fordonsegenskap egentligen, utan per stop_time? Många bolag har ju begränsningar på när cykel kan tas med (ej vardagar rusningstid för vissa stationer), och vissa bolag har begränsningar helt per station (Stockholm C/city för SL till exempel).

    Så länge det finns för landets operatörer i någon feed blir jag glad i alla fall!
  • Hej Per Eric,
    Helt korrekt! Detta är en dialog som behöver föras med respektive operatör. Vi har dialog med branschen om att förbättra datat och lägga till mer information. Jag tar med mig den här punkten men kan inte lova att du får ett snabbt svar.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab