ClearChannel Connect

Försöker skapa ett projekt som ska använda sig av "SL Trafik läge 2" APIn, men får ingen API nyckel. Har försökt göra allt som jag har hittat i Q/A sektionen.

Redigera, Spara, logga ut, starta om Chrome, logga in.
Även ta bort projektet, logga ut, starta nytt projekt.

Men ingen API nyckel.

Kommentarer

  • Hej!
    Just nu ligger SL Trafikläge 2 uppe för allmänheten att enbart testa med mockup data och då behövs ingen nyckel. Du kan skriva vad som helst som värde för key i URL:en och det kommer gå igenom ändå, då ingen koll görs för tillfället.

    Du ser på Trafiklab när API:et körs skarpt och då ska du ha möjlighet att hämta nyckel genom ditt konto.

    /Sabina

  • Tackar! en till fråga, Url:n fungerar öppna i browser, men försöker jag ladda in den med jQuery får jag xhr CORS problem, cross-domain.

    Måste jag ha en server som anropar och cachar svaret, en server med CORS som är öppen för alla domäner. Som jag sen använder mig av i min app för att ladda in json.

    Fler måste stött på detta, får det både lokalt och när jag lägger det på en server.

    "XMLHttpRequest cannot load http://partner-data.omni.se/clearchannel.json. No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'http://clients.bannerboy.com' is therefore not allowed access. "

  • Hej!

    Kan dessa ge dig svar på frågan och lösa ditt problem?

    /Martin

    Team Trafiklab