Citattecken i CSV

Hej,

Jag har märkt att vissa GTFS-filer har felaktiga citationstecken (double quotes) i kolumnerna. Enligt RFC 4180:

If double-quotes are used to enclose fields, then a double-quote appearing inside a field must be escaped by preceding it with another double quote.
  For example:  "aaa","b""bb","ccc"

T.ex. Skånetrafikens GTFS (beta) har följande text i routes.txt
"Appen meddelanden "dummylinje""
men det borde alltså vara
"Appen meddelanden ""dummy linje"""
för att vara korrekt.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hittade den buggen. Vi har åtgärdat det och imorgon fredag kommer GTFS-filerna vara korrekta.

    Mvh
    /Martin
    Team Trafiklab
  • Superbra!