CatCode = 9 saknas i dokumentation för Resrobots API

Hej!

Håller på att koda på en implementation av Resrobot-API:et. Såg att i vissa fall kommer det upp "catCode": 9 (använder JSON) under "Product".
Dokumentationen har upp till 8 (buss). Jag gissar att det betyder "anropsstyrd trafik, typ taxi" (det som HVT-standarden, "extended route types" i GTFS, kallas COMMUNAL_TAXI, kod 1501).
Finns det också en motsvarande för API-parametern "products" (512?) för att inkludera dessa?

Mvh,
//Marcus

Kommentarer

  • Hej Marcus!

    Tack för din detaljerade beskrivning! Jag håller med att det troligen är någonting sånt, vi tar upp det här med vår systemleverantör för att få bekräftelse och mer detaljerad beskrivning/information.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Tackar!
  • Hej!

    Jag gjorde lite mer experiment med "products"-parametern. Om jag bara adderar ihop värdena "BUS" och "EXPRESS_BUS" så kommer det inte med några alternativ med catCode = 9. Om jag addederar 512 (en tvåpotens högre än det största värdet som fanns med tidigare) så kommer dom med.

    //Marcus
  • Hej Marcus!

    Vi fick officielt bekräftelse att 9 är taxi. Vi uppdaterar vår dokumentation direkt. Stor tack för tipsen!

    // Bert
    Bert på Trafiklab