Byte vid Gamla stan istället för vid T-Centralen, längre resväg

Hej,

Ibland får man förslag att man ska byta vid Gamla stan istället för vid T-Centralen när man söker en resa från Ropsten till adresser i närheten av Rådmansgatan. Man ska alltså ta en omväg söderut med röda linjen till Gamla stan innan man fortsätter norrut med gröna linjen.

Exempel på sl.se: http://sl.se/#/Travel/SearchTravelByDestinationPosition/Ropsten%20(Stockholm)/Tegn%C3%A9rgatan%2024,%20Stockholm/59.339134/18.05825/9220/null/depart/sv/null/null/2,8,1,4,96,/null/null/null/null/null/false/null/0/0/null/false

Det verkar som att det som avgör att man får förslag om att byta vid Gamla stan är att resan går med linje 17.

Är det här beteendet korrekt eller är det ett fel?

Kommentarer

  • Tillägg: frågan gäller Reseplanerare 2.
  • Hej Rasmus,
    Detta måste anses vara ett felaktigt beteende eftersom det varken är snabbaste eller enklaste resan. Eftersom samma märkliga fenomen inte verkar uppstå i den nya versionen av reseplanerarsystemet som nu håller på att testas bedöms detta inte prioriterat att utredas vidare.

    /Sabina