Byte från SL Realtidsinformation 3 till SL Realtidsinformation 4

Mitt projekt med SL Realtidsinformation 3 vid Huddingegymnasiet har slutat fungera för någon vecka sedan. Jag har också fått ett mejl med förvarning om detta tidigare från er. Jag undrar hur jag kan byta/ungradera till SL Realtidsinformation 4 så att det hela fungerar. Kan jag har kvar den gamla SPI-nyckel eller behöver jag en ny? Och i så fall Hur ansöker jag?

Tack för svar!
Tuong

Kommentarer

  • Hej,

    Du kommer att behöva en ny nyckel. För att hämta den behöver du logga in på trafiklab.se och surfa in till det projektet som du behöver nyckeln till. Välj sedan 'Redigera' i menyn, välj 'SL Realtidsinformation 4' och klicka på 'Spara'. Sedan väljer du 'API nycklar' i menyn och klickar på knappen som säger 'Hämta nyckel'.

    V4 är inte helt bakåtkompatibel med v3 så du behöver undersöka om de delarna av gränssnittet som din applikation använder har förändrats. I värsta fall får du förmodligen anpassa modellen i din app.

    MVH,
    Vojislav
    Team Trafiklab