Bussar avgångstider

Vore toppen om man kunde fråga om avgångstider för den närmsta timmen eller längre fram, eftersom nästa avgång ofta är för snävt om man vill planera.

Kommentarer

  • Hej Ann
    För att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätte behöver vi veta vilket API det gäller.
    Har du exempelanrop som du kan bifoga?

    Mvh Pia
    Team Trafiklab
  • Hej Trafiklab!
    Jag undrar hur man gör om man vill ha en webbsida eller app sida om man vill visa en dataskärm eller iPad med tidtabell för buss och tvärbana utan för vårt kontor.
    Mvh Mats
  • Hej Mats,

    Du kan använda resrobot stolptidstabeller som du kan använda för att se när nästa tåg går. Då skickar du in en hållplats-id (som du kan få från Resrobot platsuppslag) till API:et, och får du en lista av de nästa avgånger tillbaka.

    Eftersom du pratar om tvärbanan gissar jag att du sitter i Stockholm. Då kan du också använda SLs SL Realtid 4 API tillsammans med SL platsuppslag.

    Alla API:er kräver en API nyckel. Vår snabb-start guide visar hur du gör för att få en.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab