Bugg journeyDirection = 0 i api realtidsinformation v4

Hej,

Har upptäckt att även v4 av realtidsinformation ger ibland journeyDirection = 0. För v3 kunde man använda departureGroupId som en workaround men den är borttagen i v4. Hoppas ni kan fixa buggen. Se svar på anrop nedan:

{"StatusCode":0,"Message":null,"ExecutionTime":235,"ResponseData":{"LatestUpdate":"2017-02-05T15:59:53","DataAge":19,"Metros":[{"GroupOfLine":"Tunnelbanans röda linje","DisplayTime":"Nu","TransportMode":"METRO","LineNumber":"14","Destination":"Mörby centrum *","JourneyDirection":0,"StopAreaName":"Liljeholmen","StopAreaNumber":0,"StopPointNumber":0,"StopPointDesignation":"100","TimeTabledDateTime":null,"ExpectedDateTime":null,"JourneyNumber":0,"Deviations":null}

Kommentarer

  • Hej Jörgen,

    Tack för din felrapport. Det är en brist i dokumentationen att fältet bara beskrivs som 1 eller 2. I vissa fall när riktning inte tagits fram riktigt blir det 0. Vi ska se till att uppdatera dokumentationen, i vissa fall kan det tyvärr uppstå fortfarande, mestadels på röda linjen, men vi ska titta på det här caset om det går ytterligare förbättra datakvaliteten.

    Mvh,

    Martin