Bruten länk till SL störningsinfo

Hej! Jag upptäckte att länken på vår hemsida Stockholmstag.se som pekade mot sl.se:s störningsinformation för pendeltåg är bruten. Nu vet jag inte hur jag bär mig åt för att byta ut den. Jag fick länken https://www.trafiklab.se/api/sl-trafiklaget-2 av en redaktör på sl.se men den pekar ju bara mot er sida? Är det rätt länk och bara jag som inte förstår hur jag ska använda den?
Med vänliga hälsningar,
Hanna Wilkinson/kommunikatör Stockholmståg

Kommentarer

  • Hej!

    Den första mars 2014 stängde SLner alla gamla APIer som exekveras på Apigees API plattform efter en flytt till Evry's API plattform som pågått i ca 6 månader. Information om detta har gått ut löpande från Trafiklab så Ni borde varit informerad.

    Det troliga (från vad du skriver), är att ni fortfarande använder det gamla APIet som tagits bort.
    Om, så är fallet, bör ni gå in på Er användare/projekt på Trafiklab, redigera projektet till att använda det nya APIet som ni behöver (det är kan vara Trafikläge 2 som du fått länk till) och hämta upp en nyckel för Ert API på Trafiklab.

    När det är gjort, ändrar ni Er applikation till använda det nya APIet anrop/nyckel.
    Du behöver kanske hjälp av Er IT-avdelning om du inte själv har tillgång till koden.

    Jag tror det förenklar för dig om du går till den som skrivit ert gränssnitt och förklarar detta.
    Mer information om APIet finns att läsa på https://www.trafiklab.se/api/sl-trafiklaget-2 som du redan fått länk till.

    Hoppas allt går bra!

    Team Trafiklab