Begränsning av data

Hej,

Hållplatser är sällan på samma ställe beroende på hållet man åker på - ta t.ex. Jupitergatan i Lund, om man inte vet vilket håll bussarna åker åt så kommer man hamna på fel sida av "en större väg".

Skånetrafiken benämner dom med Jupitergatan A och Jupitergatan B men jag antar att datan ni får inte reflekterar detta, dvs ni borde peka på skånetrafiken om att fixa detta.

Det känns som det hade varit bättre om ni fick alla busshållplatser ut markerade separat och sen kunde göra ett filter som säger att om dom är nära nog så behöver det inte vara två separata hållplatser.

Kommentarer

  • Halloj!

    Precis som du upptäckt så stödjer vi inte denna funktion. Det är dock något som kan komma att stödjas i framtiden, men jag kan inte ge något datum när.

    Om du är intresserad av specifikt Skånetrafikens trafikdata så erbjuder de också ett öppet API som möjligen stödjer den funktionen du efterfrågar. Läs mer på http://labs.skanetrafiken.se/

    //Kevin
    Team Trafiklab