Avgångstid i Unix-format

Hej.
En idé kring Realtid 3:

Det vore toppen om ni, vid sidan av ExpectedDateTime samt TimeTabledDateTime även kunde ange tiderna i UNIX-format. På det viset kan vi utvecklare själva välja hur tiden ska visas. Ibland vill man visa tiden som "3 min" men man kanske även vill visa tiden på något annat sätt.

En annan möjlighet som skulle öppna sig är att det även skulle gå att räkna ut skillnaden mellan planerad och verklig avgångstid och visa den i önskat format.

Informationen har ni ju redan, är det en svår sak att skapa fält som t.ex. kan heta:

ExpectedDateTimeUnix
TimeTabledDateTimeUnix

Kommentarer

  • Hej,
    Det är redan möjligt att få fram "3 min" etc. Det är även möjligt att räkna ut tiden mellan den planerade tiden och realtidstiden.

    Med ExpectedDateTime och TimeTabledDateTime så kan man mha LatestUpdate räkna ut hur många minuter/sekunder som är kvar.

    Med unix-format på tiden, t.ex. "1234567890" för den 13 februari 2009 23:31:30 (UTC), så behöver man med mha LatestUpdate räkna ut tiden till avgången.
    Jag ser inte hur unix-format på tiden hjälper/gör någon skillnad..

    //Daniel