API nästa hållplats

Hej! Funderar på att skapa en app för att kunna se vilken nästa hållplats är, när man sitter på bussen.

Finns det API för detta?

Kommentarer

  • Hej Lars,
    Är det något sånt här du tänker på?

    http://blogg.trafiklab.se/post/149700882478/case-keoscreens

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Ja, precis fast för bussarna i Skåne.
  • Hej Lars,
    Det finns flera sätt att göra det på.
    Du kan till exempel nyttja GTFS Sverige 2 feeden där den planerade datan för Skåne finns och sedan kombinera detta med en GPS-position från din app.

    GTFS Sverige 2 är dock inte lika modern som vår nya GTFS Regional där det finns fina "shapes" (linjesträckning)

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab