API - kostnader

Hej, vad kostar detta API (i olika steg / antal anrop), finns det en gratis version? Vad är då skillnaden?

Slutligen undrar vi om denna version eller version "2" är stabilare?

https://www.trafiklab.se/api/sl-reseplanerare-3

Kommentarer

  • Hej,
    API:erna från SL är gratis att använda för alla. Högre åtkomstnivåer beträffande antal anrop kan tilldelas efter ansökan - med hänsyn tagen till systemkapacitet och bedömning av behov/nytta för allmänheten.

    Målet är att Reseplanerare 3 ska erbjuda snabbare svarstider och klara av fler samtidiga användare, optimeringsarbete pågår för att uppnå detta.

    /Sabina