api för teknisk data om fordon?

Hej!

Under helgens gbgstartuphack hade jag en tanke om att kolla upp tekniska detaljer kring fordon (motorcyklar) baserat på registreringsnummer.
Är det något som ni kan tillhandahålla om en frågar snällt?  😀
Vet ni annars vem en kan vända sig till?

Är ute efter att lösa problemet att mc-annonser ofta saknar detaljer och att personer med korta ben, som en själv, och nybörjare, som söker låga hojar, ska kunna göra det.

Hälsningar,
Victoria

Kommentarer

  • Halloj Victoria!

    Vi kan inte erbjuda den datan du efterfrågar.
    Transportstyrelsen har dock antagligen det du skulle behöva, se https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ .
    Jag vet inte om Transportstyrelsen har ett API för att ställa liknande frågor som man kan göra på webbsidan ovan, men jag rekommenderar dig att kontakta dem för att fråga.

    Hoppas att det går bra med ditt projekt, det låter jättekul!

    // Kevin
    Team Trafiklab
  • Tack Kevin!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.