Antal requests och täthet i gps-pos

Hej!

Vi är ett par civ.ing-studenter som genomför ett projekt på UL:s bussar. Projektets mål är att skapa ankomstprognoser för bussarna med hjälp av GPS-positionering och maskininlärning. I dagsläget är vårt team begränsat till 50 000 requests per månad, och positionering uppdateras endast var 15:e sekund.

Finns det möjlighet att få tillgång till fler requests, och eventuellt tätare data?

Allt gott, Christian och team

Kommentarer

  • Hej Christian!

    Tripupdates (varje 15e sekund), ServiceAlerts (varje 15e sekund) och VehiclePositions (varje andra sekund) skulle bli 4+4+30=38 anrop per minut, vilket blir ungefär 1.7 mil anrop per månad. Ni kan göra en ansok till guld nivån genom er projektsida på trafiklab.se. Där klickar ni på "Upgrade" vid er GTFS Regional Realtid API nyckel. Det ser okej ut för mig i alla fall, så ni kommer att bli godkänd ganska snabbt 😀

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab