Trasig hiss, kan man använda nödutgången för att nå källaren?

Hissbyggarna var ute två gånger igår lördag och återställde temporärt den hissen på Mellangatan 11 A, men den fallerade sedan igen.

Vid samtal med akutnumret så nämnde de behövde beställa reservdelar och att det skulle krävas minst en vardag.

Får/kan man använda nödutgången på insidan av gården för att ta sig ned i källaren/tvättstugan under tiden hissen inte är tillgänglig?
Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Det är okej att gå via den dörren då hissen inte fungerar.

    Med vänlig hälsning
    Beatrice Ullergård Förvaltningsassistent