tillgång till tvättstugan

Jag går med rollator och har ingen möjlighet att komma in i tvättstugan om ingen följer med och håller i dörren. Den har fjäderstängning som gör dörren tung. Går det att göra något åt det?
Ditte Alström

Kommentarer

  • Hej Ditte, tack för din fråga. Vilken tvättstuga nyttjar du? Tvättstuga 5?
    Micael Löfqvist
  • ja,nr 5.
    Ditte Alström
  • Hej igen!
    Okej, då ber jag fastighetsskötaren kontrollera om dörrstängaren går att göra "mjukare" utan att funktionen försämras. Om det det fortfarande är problem för dig kan vi på Timråbo inte göra mer än så. Vi monterar t ex inte elektrisk dörröppnare om inte det finns beslut om eventuell bostadsanpassningsåtgärd, det beslutas av Timrå kommun i varje enskilt fall.

    Vi får hoppas att det går att justera.
    Micael Löfqvist