Får man sätta upp ett staket?

Hej. Jag bor på Tjernstigen i Söråker på nedre plan och jag har en öppning från balkongen så man kan gå ut på backen.... tänkte höra om msn får sätta upp staket ?
Anneli Svedberg

Kommentarer

  • Hej! Vi tillåter inte att staket sätts upp då det bl a försvårar fastighetsskötseln.
    Vanja Aldengård
  • Men vi sköter de själv som vi gör nu, fastighetsskötaren kommer ju förbi med gräsklipparen. På centrumvägen har dom byggt en stor altan på backen... varför får man göra de då?? Fastighetsskötaren har sett att vi själva sköter gräsmattan utanför balkongen o dom har då inte klagat... staket är väl lättare o ta bort oxå än en stor altan? Vore så tacksam om vi får sätta upp ett litet staket🙂 Mvh Anneli Svedber
    Anneli Svedberg
  • Hej igen! Jag svarade på ditt svar men jag vet inte om de kom fram? Men varför har dom byggt en altan på centrumvägen... är de tillåtet men inte ett litet staket som man enkelt kan ta bort. Fastighetsskötaren kommer förbi med klipparen även om vi har staket o jag sköter området runt staketet själv... jag brukar sköta området utanför balkongen på sommaren själv o de vet fastighetsskötaren och dom har inte klagat. Vore så tacksam om jag får sätta upp staket🙂 mvh Anneli Svedberg
    Anneli Svedberg
  • Hej Anneli
    Vi är medvetna om att det förekommer både staket samt en och annan atlan.
    Vi förstår att det i enstaka fall sköts mycket bra av nuvarande hyresgäst. Ingen av dessa har tillkommit genom vårt godkännande och vår erfarenhet över tid är att det inte sköts eller fungerar. Så av långsiktiga förvaltningsskäl godkänner vi inte egna staket eller uteplatser. Vissa sådan åtgärder kan dessutom vara bygglovspliktiga, så vi är av förklarliga skäl väldigt restrektiva till detta. Därav vårt nej.
    Micael Löfqvist