Kö till äldreboende i Sörberge

Hej

1. Vilken typ av lägenheter planerar Ni att bygga i Sörberge, alltså för vilket grupp av äldre. Är det som särskilt boende eller för andra äldre personer som inte är i samma behov av omsorg?

2. Kan vi redan nu ställa oss i kö för dom nya bostäderna i SÖRBERGE?

Vänligen/
Paulina Engman
Kungsvägen i Timrå
Paulina Engman

Kommentarer

  • Hej!
    Det är inte Timråbo som ska bygga äldreboendet i Sörberge, det gör kommunen själv. Det är ingen bostadskö till äldreboendet, då det är ett behovsanpassat boende som kräver beslut från äldreomsorgen i Timrå.

    Däremot ska Timråbo troligen bygga två vanliga hyreshus på det nya bostadsområdet Solhöjden i Sörberge. Det är dock inte beslutat ännu.

    När det bostadskö så är det vår ordinarie bostadskö som gäller för alla lägenheter som Timråbo förmedlar. Information om bostadskön hittar du här: https://timrabo.se/sida/1079/Lediga_L%C3%A4genheter
    Ulrica Larsson Kundservice