Isolering, samt förbattring av temp i bostad.

När det nu sker byte av balkongdörr och fönster i det aktuella rummet,,vardags rum eller kök..
Finns det då några planer på att samtidigt även bättra på den mkt bristfälliga isolering som då finns i den väggytan ??
Har bekanta som var med och byggde detta hus Tallnäsvägen 51.
och enligt dessa personer så är det ett fuskbygge av stora mått.
Isolerings Material försvann spårlöst som var avsett för Huset.

Hur blir det,,,finns det någon tanke på att tilläggs isolera de aktuell väggytorna ??

Tacksam för ett svar av berörd person på Timråbo AB.
Anders Pettersson

Kommentarer

  • Hej Anders Pettersson!

    Det kommer ske tilläggsisolering i samband med fönsterbytet.

    Med vänlig hälsning
    Beatrice Ullergård Förvaltningsassistent
  • Hej Beatrice Ullergård .
    När nu i samband av bytet av fönster och balkongdörr i mitt kök.
    kommer det då även att monteras persienner på fönster och balkongdörr.??
    i mitt fall så är det ett absolut MÅSTE,,eftersom jag har söderläge på dessa ytor.
    och de persienner som jag har idag,,dessa har jag bekostat själv.
    Så jag förutsätter att Timråbo AB bekostar samt monterar nya persienner när då bytet av fönster och balkongdörr sker.

    En annan fråga är följande.
    Kan man själv montera en SÄKERHETS KEDJA på lägenhets dörren, och på den nya balkongdörren ??
    detta medför några små borrhål i dörr samt karmen.
    är detta en möjlighet ??
    På lägenhets dörren är det ett MÅSTE..för dörrkiken är alldeles för dålig,,man ser inget alls i den,,,bara skillnad på ljus och mörker,,,inte att vad och vem som finns utanför dörren.

    Skyndsamt svar önskas
    TACK.
    Anders Pettersson
  • Hej Anders,

    Det kommer sättas nya persienner som bekostas av Timråbo.

    Vad gäller säkerhetskedja så kan vi montera ett på lägenhetsdörren till kostnad av 600 kronor, man får alltså inte montera dit ett själv. På balkongdörren monterar vi tyvärr ingen kedja.

    Vidare frågor kring fönsterbytet kontakta Timråbos kundcenter på 060- 16 35 00.

    Med vänlig hälsning
    Beatrice Ullergård Förvaltningsassistent