Kan man ladda elbil hos Timråbo?

Vi funderar på att köpa en hybrid eller elbil, finns det någon möjlighet att ladda vid sin motorvärmarsplats?
Vi bor i Bergeforsen.

Elon

Kommentarer

  • Hej,

    Vi ser att el/hybridbilar börja komma även på våra parkeringsplatser. I bland går det att lösa ganska enkelt och ibland är det svårare, men vi vill gärna komma och kolla på möjligheterna vid den aktuella platsen. Hör av er till felanmälan på 16 35 00 så vi får rätt uppgifter till er.

    Lotta Björklund
  • Ladda el/hybrid i garage på Tallnäsvägen? Hyr garage bredvid äldreboendet.
    Installerar Timråbo matning anpassad för el-bilar ?
    Elsäkerhetsverket rekomenderar att ej ladda från bef.vägguttag / motorvärmaruttag. Man rek.ny matning från elcentralen direkt till vägguttaget för laddning, utan kopplingsdosor på matningen, I t.ex Norge är det förbjudet att ladda på bef.vägguttag,detta förbud är på gång i Sverige också.
    fraanbr
  • Hej

    Timråbo har vid något enstaka fall erbjudit konvertering av motorvärmarstolpe till laddstolpe, dvs långsamladdning max 10 A. Vi erbjuder inte konvertering till snabbladdning, inte idag i alla fall. Finns andra behov vill jag att du kontaktar mig för en mer skarp förfrågan.

    Micael Löfqvist 060-163508
    Micael Löfqvist
  • Hej !
    Vad betyder enstaka fall ?
    När kan ni erbjuda laddstation i kallgarage / parkeringgsplats ?
    Utbudet av begagnade plug-in hybrider och elbilar ökar. Och därmed efterfrågan om att kunna ladda bilen vid bostaden.
    Förr eller senare måste detta lösas. Eller hur ?

    fraanbr
  • Hej!
    Är du intresserad av att få möjlighet till hemmaladdning tar du kontakt med Timråbos kundservice och gör en intresseanmälan. Då utreder vi om det är möjligt att lösa det för dig.
    Micael Löfqvist
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.