Får man ha djur i lägenheten?

Hej!
Jag undrar ifall det är tillåtet att ha djur i min lägenhet? Jag bor på Strålvägen 11 lgh 1001
Tack på förhand!
Salwa Beshr

Kommentarer

  • Våra regler om husdjur framgår av ditt hyreskontrakt, det finns att läsa i det finstilta på baksidan. Det är tillåtet med hund och katt. Det är inte tillåtet med t ex ormar eller liknande djur.
    Micael Löfqvist
  • Vad gäller då med att ha djur i de offentliga lokalerna?
    Birgitta Eriksson
  • Hej Birgitta.

    Man får passera in och ut i trapphuset med sin hund eller katt, men däremot får man inte ta med sina husdjur in i tvättstugan eller annan allmän lokal.

    Ha en fin tisdag!
    Ulrica Larsson Kundservice