Kan man få sänkt hyra pga coronavirusets effekter?

Har sett att ni sänkt hyran för lokala småföretag som hyr lokal av er. Hur blir det med oss hyresgäster som hyr lägenhet hos er? Har sett att flera hyresvärdar runt om i Sverige har sänkt hyrorna för sina hyresgäster i denna kris. Vi som har barn och måste vabba hela tiden? Vi får inte ut så mycket på vab varje månad osv. Eftersom barnen måste vara hemma med minsta lilla snor?
Andersson

Kommentarer

  • Hej! Rabatten på företagslokaler grundar sig på den generella hyresrabatt som regeringen beslutat om och gäller företag i vissa utsatta branscher. Privatpersoner med betalningssvårigheter kan få avbetalningsplan upprättad efter kontakt med Timråbo.

    Behöver man ekonomiskt bistånd ska man vända sig till socialtjänsten i Timrå kommun.
    Micael Löfqvist