Varför är er websida så rörig?

Varför är eran websida så extremt rörig? Jag är en radioälskare.

Kommentarer

  • Hej Timo!

    Vår webbplats är svår att strukturera eftersom det finns väldigt mycket innehåll av olika karaktär, från lättsam underhållning som Melodikrysset, till fördjupande nyheter både lokalt och internationellt.

    Kanaler
    Vi har cirka 40 kanaler som du kan lyssna på direkt medan de sänds, så varje kanal behöver ha sin egen sida med tablåer, låtlistor, kontaktinformation och annat.

    Program
    Dessutom har varje programserie egna sidor, där du kan läsa om programmen och lyssna i efterhand. Eftersom många program ligger kvar och går att lyssna på långt efter att de upphört att sända, har vi enormt många programsidor.

    Avsnitt
    Varje enskilt avsnitt behöver också ha sin egen sida, där det går att lyssna på avsnittet och som vi kan länka till exempelvis från tablån.

    Nyheter
    Att nå våra nyheter, både de olika sändningarna och de enskilda nyhetsinslagen, är också viktigt. Vi gör nyheter lokalt, över riket och över välden. Vi har nyheter på andra språk, en egen redaktion för sportnyheter, en för kultur, en för vetenskap och en för ekonominyheter. Dessutom har vi nyheter på enklare svenska och nyheter som riktar sig till barn.

    Musik
    Vi behöver även lyfta fram information om den musik vi spelar (och detta per kanal, för varje program och för varje avsnitt).

    ... och mycket mer
    Dessutom vill vi själva tipsa om en del programsatsningar som vi vet intresserar många lyssnare, berätta om olika sätt att lyssna, informera om Sveriges Radios verksamhet och mycket annat.

    Vi försöker göra det enkelt att hitta till rätt innehåll, utan att denna mängd ska göra det för rörigt, men din kritik visar att vi behöver jobba vidare på att det ska vara lätt att hitta rätt!

    Beskriv gärna vad du ville lyssna på eller läsa om. Dels vill vi hjälpa dig att hitta dit så enkelt som möjligt framöver och dels vill vi ju förstå vad vi behöver göra enklare och tydligare!

    Alla ska känna sig välkomna på vår hemsida och den behöver förstås fungera utan att vi på Sveriges Radio förklarar hur man hittar rätt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster