Webbsupporten obemannad

Det lämnas inga svar på synpunkter om webbplatsen. Har Sveriges Radio bara en person som arbetar med frågor om detta?

Kommentarer

  • Nej dom verkar helt ha lagt ner verksamheten. Verkar inte finnas någon som jobbat där senaste veckan eller längre. Förut fick man snabba och bra svar men nu är det helt dött.
    En sorglig utveckling. Under all kritik
  • Jag har flera gånger också e-postat redaktioner med synpunkter och frågor utan att få något svar alls. Jag tycker inte det håller måttet riktigt för en public service-verksamhet av Sveriges Radios dignitet. Någon borde ansvara för att kommunikation med allmänheten fungerar och upprätthåller en minimal nivå av återkoppling och uppföljning.

  • Webbsupporten är åter bemannad, jag återkom från semestern idag, och jag ska självfallet ta reda på varför det fungerat sämre under min senaste semesterperiod än vad det gjorde när jag var ledig i slutet av juli och början av augusti, när teamen som utvecklar våra appar och webbtjänster var snabbare på att svara på lyssnarnas inlägg.
    Har Sveriges Radio bara en person som arbetar med frågor om detta?
    Under den senaste tiden har det tyvärr varit relativt ensamt för mig som svarar i forumet, vilket har att göra med att ett par kolleger har bytt arbetsuppgifter och att hela supportarbetet håller på att omorganiseras.

    På sikt kommer det att leda till att vi blir bättre på att ta hand om lyssnares synpunkter, men just nu fungerar det alltså inte som vi vill att det ska fungera. Supporten är alldeles för personberoende idag.

    En supportansvarig är rekryterad. Han kommer att börja nu i september, och när han väl är på plats hoppas och tror jag att vi kommer att få bättre kvalitet på supporten, både utåt mot er lyssnare som tar er tid att återkoppla och internt, så att viktiga synpunkter når fram till rätt personer och inte faller mellan stolarna.
    Någon borde ansvara för att kommunikation med allmänheten fungerar och upprätthåller en minimal nivå av återkoppling och uppföljning.
    Kommunikationsavdelningen har det ansvaret och i den avdelningen ingår Lyssnarservice, som svarar på allmänna frågor om Sveriges Radio och som du kan vända dig till om duö inte lyckas komma i kontakt med en viss redaktion:
    lyssnarservice@sverigesradio.se
    Det går även att ringa dem på 08-784 84 84 (måndag-fredag 10:00-15:00)

    Annika Webbmaster