Hur backar jag till arkivet med programseriens alla avsnitt?

Vid uppspelning är det önskvärt att få möjlighet att direkt komma tillbaka till seriens alla avsnitt. Bakåt pil < funkar inte. Dess funktionalitet upphör om jag stänger appen

Bifogar en bild där jag saknar länk tillbaka till seriens alla avsnitt.
tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej igen!

    På bilden är "storspelaren" öppen, den spelare där du enklare kan spola i ljudfilen och välj lite olika saker som annan hastighet eller insomningsfunktion. Du stänger den vyn genom att "trycka på nedåtpilen", se bild:

    Fast egentligen kan du trycka var som helst (utom på en annan knapp), så minimeras spelaren. Själv har jag länge svept nedåt när jag lämnar den vyn, och först nyligen insett att det går att trycka överallt.

    Nåväl, när du minimerat spelaren, kommer du till avsnittets sida - och där finns det en tydlig bakåtpil.

    Hör av dig om du behöver tydligare beskrivning.

    Annika Webbmaster
  • PS:
    Jag redigerade rubriken, så att den fungerar även för program som inte är en serie, så att fler lyssnare förhoppningsvis blir hjälpta!. "Alla avsnitt av Musikguiden i P3" är exempelvis inte en serie, däremot en programserie, och även där behöver man förstås enkelt kunna återgå till alla avsnitt från ett visst program!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jo det funkar som du säger tills man stänger appen. Öppnar man appen igen så ser jag mitt senaste programavsnitt jag lyssnar på längst ned. Öppnar jag den och minimerar kommer jag inte tillbaka till seriens alla avsnitt utan måste söka fram avsnitten igen för att kunna välja nästa avsnitt att lyssna på. Det är här jag vill i spelaren kunna trycka på en länk tillbaka till alla avsnitt i serien.

    Jättebra att du gör det generell för alla program som även inte är en serie, men hör ihop på annat sätt, fast som fristående avsnitt.
  • Ok, då förstår jag. Om du har startat om appen så minns den inte vilka vägar du har gått och kan inte backa till arkivet.

    Visst kommer du fortfarande till denna sida, men bakåtpilen tar dig till "förra sidan", vilket kan vara startsidan eller något annat, lite beroende på vilken väg du gått till avsnittet.

    Skrolla istället nedåt tills du ser Mer från [programnamn] >, en länk som tar dig till alla avsnitt från programmet (i detta fall P3 Serie).

    Hoppas att det blir lite enklare att använda appen nu. Med just serier finns dessutom möjligheten att använda den färdiga avsnittslistan som jag tipsade om här:
    Uppspelning av serier på ett enklare sätt

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag tror du missförstår mig. Om jag söker fram ett avsnitt ur tex P3 Serie eller söker fram ett avsnitt Vetenskapsradion historia. Öppnar ett programavsnitt. Lyssnar på det. Stänger appen. Öppnar appen på nytt. Då kan jag inte skrolla som du ger exempel på. Jag använder appen på iOS 15 så du inte kikar på en Android.

    Öppnar jag appen ser det ut som på första bilden jag bifogar.
    Sedan kan jag öppna spelaren men där kommer jag inte till seriens alla avsnitt med att skrolla. Minimerar jag den med pil ned så kommer jag bara på första sidan och scrollar jag där finns den inte heller. Nu måste jag söka efter de andra avsnitten för att hitta dem. Det är det här jag önskar en enklare funktion för "ta mig till alla avsnitt" direkt inne i spelaren.

    Hälsningar
    Stefan
  • Minimerar jag den med pil ned så kommer jag bara på första sidan ...

    Du har rätt, så blir det ju.

    Jag har testat på Ios och har startat ljudet från appens första sida - och för mig blev det som på mina bilder. Men nu när jag testar på nytt inser jag att jag då gjorde en sak lite annorlunda utan att jag ens tänkte på det!

    Som jag skrev går det ju att fälla ihop "storspelaren" på olika sätt, och det blir lite olika resultat beroende på hur man gör (vilket jag alltså inte har tänkt på!)

    Med pilen fälls spelaren ihop och du kommer till den sida man var när avsnittet startades, vilket inte var det du önskar denna gång. Om du istället trycker på avsnittets bild och textinformation, det så kallade avsnittskortet, kommer du till avsnittets egen sida, den där du kan skrolla ned till "Mer från ..."

    Alltså:
    1. Starta appen och tryck på spelaren nedtill så att "storspelaren" fälls ut
    2. Tryck inte på den pil jag ringade in på min tidigare bild, utan på avsnittsbilden:

    3. Nu kan du skrolla ned till "Mer från ..."
    Jag ber om ursäkt över förvirringen och hoppas att du nu kan nå avsnitten lite enklare!
    Annika Webbmaster