Varför laddas avsnitt bara ner när appen är öppen?

Oftast går jag in och laddar ner flera avsnitt samtidigt för att lyssna när tillfälle ges.
På senare tid har jag märkt att de endast laddas ner när appen är öppen och aktiv.
Jag vill kunna ladda nee mina valda program och kunna använda någon annan app medan de laddas ner.
Den är inställd på att endast ladda ner när wifi är tillgängligt så det ska ju inte vara något problem med nätet att använda 2 appar samtidigt
Mvh Nina

Kommentarer

  • Hej Nina!

    Förmodligen beror problemet på att din telefon "dödar" vår app i bakgrunden. Bakom kulisserna ser jag att du har Samsung med Android 10 och för att vår app ska kunna vara igång i bakgrunden behöver du troligen göra så här:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    Gick det att följa? Och hjälpte det?
    Annika Webbmaster