Inslag på fem minuter delas upp i småsnuttar

Jag lyssnade senast på ett inslag från ekot på webläsaren i datorn. Det handlade om när varg möter hund och var nästan 5 minuter långt.

Det som hände var att inslaget var indelat i flera småsnuttar som bara var några sekunder långa så man fick klicka igång inslaget flera gånger för att höra fortsättningen. Samma sak har hänt förr. Hur kommer detta sig, ni har ju poddar på över en timme som man kan köra i ett svep på datorn?

P.S: Har mozilla webläsare i windows10

Kommentarer

  • Hej Lasse!

    Denna typ av nyhetsfördjupning består av flera olika inslag i en spelkö. Det är meningen att dessa ska spelas upp i en automatisk följd, och då blir det en bra helhet. Hos dig, där detta inte fungerade som det är tänkt, blir det mest bara irriterande och konstigt ...

    Vi behöver ta reda på varför den automatiska uppspelningen inte fungerade! Det vanligaste är att du har råkat stänga av denna funktion i webbläsarens ljudspelare, så vi börjar med att kolla upp detta:

    1. Gå till sidan När hund möter varg – gör så här och starta ljudet. (Pausera direkt om du vill slippa höra ljudet medan du ser över inställningarna.)
    2. Klicka på den lilla pilen till höger om volymkontrollen i ljudspelaren nedtill på sidan.

    3. Då fälls en större version av själva spelaren ut och där hittar du inställningen Spela nästa. Bocka i På.

    Om den inställningen redan var markerad , så välj Av och sedan igen. Nu bör det ena inslaget följa på det andra när du trycker på play-knappen!

    Hör av dig om detta inte hjälper, eller om min beskrivning inte gick att följa.
    Annika Webbmaster
  • Ja den inställningen att sätta spela nästa PÅ fungerar för mig
  • Bra att det fungerar!

    Vi på Sveriges Radio behöver hitta ett sätt att visa var denna inställning finns.
    Annika Webbmaster