Måste jag godkänna alla kakor för att se Melodikrysset?

Det kan väl inte vara möjligt att ni tvingar oss att godkänna alla kakor för att kunna skicka in en lösning?

Kommentarer

  • Hej Maj-Liz!

    Du behöver inte godkänna alla kakor. Däremot behöver du bocka i att du godkänner innehåll från andra webbplatser på sidan hantera kakor.

    Tryck på knappen hantera kakor som du hittar där kryssplanen brukar finnas:

    Då kommer du till denna sida:

    Bocka i att du godkänner att vi visar innehåll från andra webbplatser och tryck på knappen Godkänn valda, så kommer Melodikrysset att fungera som du är van.

    Lycka till, både med att se krysset och att lösa det!

    Annika Webbmaster
  • PS:
    Hör av dig om du inte får ordning på det! Du har möjlighet att lösa lördagens kryss på hemsidan fram till midnatt, natten mellan onsdag och torsdag.
    Annika Webbmaster
  • Jag kommer inte fram att godkänna kakor/ mvh wiola
  • Vad innebär " innehåll från andra webbplatser "?
  • Wiola:
    Det ser "bakom kulisserna" ut som om du skrev hit från en Iphone. Om du går till sidan där krysset brukar ligga, sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset, på en mobil och inte har godkänt innehåll från andra webbplatser, ser det ut ungefär så här:

    Tryck på knappen där det står HANTERA KAKOR så kommer du till denna sida:

    Bocka i rutan till vänster om Innehåll från andra webbplatser, och tryck därefter på knapen GODKÄNN VALDA. Då kommer du tillbaka till sidan du var på nyss, men nu laddas kryssplanen in:

    Om det inte ser ut så hos dig, så hör av dig och berätta i vilket steg min beskrivning inte gick att följa!

    OBS att du som har Iphone även kan använda vår app för att lösa Melodikrysset. Den laddar du hem gratis här:
    https://apps.apple.com/se/app/melodikrysset-i-p4/id476554728

    Annika Webbmaster
  • Maj-Liz:
    Vad innehåll från andra webbplatser innebär (och vad det har med kakor att göra!) är en bra fråga, som vi har försökt besvara här:
    Så använder Sveriges Radio kakor och liknande tekniker

    Där står det:
    Innehåll från andra webbplatser (och deras eventuella kakor)
    På sverigesradio.se visas även innehåll som hämtas från andra webbplatser. Ett exempel är Melodikrysset, där själva kryssplanen ligger på en server hos vår partner korsord.se. Exempel på annat innehåll som syns på vår webbplats fastän det egentligen ligger på andra servrar är filmklipp, spel, sportresultat och interaktiva kartor.

    När du besöker en sida på sverigesradio.se där innehåll från en annan webbplats ligger inbäddat, så kan den inbäddade webbplatsen lagra sina kakor (inklusive kakor som samlar in data till tredje part, om sådana förekommer hos den inbäddade tjänsten) i din webbläsare.

    Du väljer själv om sådant inbäddat innehåll ska visas på sverigesradio.se. Om du godkänner att vi visar innehåll från andra webbplatser, kommer kryssplanen från korsord.se att synas på Melodikryssets sida, en samling av nyheter från andra Europeiska nyhetsbolag kommer att visas under vissa av Ekots nyheter och så vidare. Du kanske inte ens märker att innehållet egentligen ligger på en server utanför sverigesradio.se.

    Om du istället väljer att tacka nej till innehåll från andra webbplatser, kommer Melodikryssets kryssplan och våra övriga inbäddade tjänster att ersättas av texten ”Detta innehåll visas först när du har godkänt kategorin Innehåll från andra webbplatser” med en länk till inställningssidan. Du kan enkelt ta del av det inbäddade innehållet genom att, tillfälligt eller varaktigt, bocka i att du godkänner innehåll från andra webbplatser.
    Blev det lite tydligare nu? Om inte, fråga på!
    Annika Webbmaster