Väckarklocka i appen (iPhone)

Hej! Hur ställer man in väckarklockan i en iPhone X.

Kommentarer

  • Hej Bengt-Olow!

    Vi hade en klockradio-funktion i appen tidigare, men eftersom den inte fungerade bra, har vi tagit bort den. Den fungerade endast "i förgrunden", om du hade appen igång och skärmen påslagen, vilket beror på Apples begränsningar i vad en app får göra "i bakgrunden".

    Inte ens med skärmen på har den dock fungerat för alla lyssnare. En stor del av alla aktiverade alarm, startade inte som de borde ha gjort.

    Det finns andra appar där du kan vakna till våra kanaler. Även dessa kräver att appen är i förgrunden. Här är två förslag på gratis-appar:
    Om den sista skrev en annan lyssnare (Lenita den 29 maj):
    Nu har jag provat ”myAlarmklock” som det tipsades om. Jag föredrar fortfarande den som var i sr-appen men nu kan vi i alla fall vakna till radion även om det tyvärr är reklam i appen. Men jag tackar i alla fall för tipset!
    Hela familjen vaknar på ett mycket trevligare sätt och när det sedan blir Musikhjälpen igen så blir det några minuter extra lyssning varje morgon. ❤️
    Tack för att du vill vakna med Sveriges Radio, och förlåt oss för att vi har tagit bort den möjligheten i vår egen app. Jag hoppas att du har förståelse för varför vi gjort så.
    Annika Webbmaster