Väckarklockan i Andriod stängs inte av

Hej, klockradion för Andriod går inte att stänga av efter att den har startat, pausar jag går en melodislinga igång, nu måste jag starta om mobilen för att få tyst på appen.

Kommentarer

  • Hej Ulf!

    Jag misstänker att det kan vara något med aviseringarna som gör att väckarklockan inte fungerar som den ska. Testa gärna följande: Gå till Systeminställningarna (inställningarna för telefonen) -> Appar -> Sveriges Radio Play-> Aviseringar.

    Se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, liksom spelare och notisen för väckarklockan.

    Testa gärna alarmet efter att du aktiverat aviseringarna (om de inte allaredan var rätt inställda) och se om det fungerar bättre nu, återkom gärna och berätta hur det gick!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack, det gjorde susen!
  • Härligt!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)