Universal länk /play/ - skickas vidare till Safari

hej, jag använder iPhone och appen Launcher för att öppna kanaler och program i SR-appen, t ex i formen
https://sverigesradio.se/play/kanal/132
För ett par månader sedan slutade det funka, appen öppnades men sedan hoppade det vidare och öppnades i Safari.

Kan det vara någon ändring ni gjort? Eller något i Safari / iOS 15, och isåfall om ni vet hr man får det att funka igen?

Tack och mvh

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Jag får samma fel när jag t ex vill öppna länken du delade här på forumet, och att felet går att reproducera brukar vara bra för utvecklarnas möjlighet att lösa det.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag testade nyss hur den länk du delade beter sig i mobil med appen installerad - och för mig öppnas den nu i appen. Har du märkt detsamma?
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Tack för återkoppling! Jag har testat då och då och det började funka igen för några veckor sedan, nu rullar det på som det ska, tack!