Uppspelningshastighet och timer försvinner när Chromecast används

När jag aktiverar Chromecast så försvinner möjligheten att ändra uppspelningshastighet och sätta timer från spelas nu-fönstret. Det har funkat tidigare även om problemet ibland uppträtt sporadiskt, men nu tycker jag det uppstår hela tiden.

Kommentarer

  • Hej och tack för att du rapporterade in detta!

    Är felet att dessa reglage inte syns längre, eller syns de, men där en ändring i appen inte påverkar ljudet som castas?

    Minns du när det senast har fungerat? Just att appen är dålig på att "prata" med den enhet du castar till, är nämligen ett problem vi känner till och ska försöka ta itu med framöver, och när det gäller en del andra val som går att göra i appen, som att byta kanal, har andra lyssnare haft problem med under kanske ett års tid.
    Annika Webbmaster
  • Det har varit både och. Numera så försvinner reglagen när jag aktiverar Chromecast varje gång. Men jag minns att det tidigare ibland när reglagen var tillgängliga inte alltid funkade, då brukade det gå att lösa genom att ändra hastigheten några gånger eller avbryta Chromecast-anslutningen och sedan återansluta.

    Användargränssnittet för spelas nu ändrades ganska nyligen (några veckor sedan?) och jag tycker det varit mer vanligt förekommande med problem sedan dess. Men har svårt att de något närmare datum.
  • Tack, jag stämmer av med Android-utvecklarna och återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Hej Rei!

    Jag skrev att jag skulle återkomma, och ber om ursäkt för att jag inte gjort så tidigare!

    Jag har inte sett felet beskrivet från andra lyssnare, men eftersom hastighetsreglaget och timern är funktioner som relativt få lyssnare använder, är det förstås än färre som kombinerar de funktionerna med att casta.

    I och med att det inte är ett lyssningskritiskt fel, är det troligen inte heller den typ av fel som alla tar sig tid att rapportera in. Därmed är vi extra tacksamma för att du har gjort det och hoppas att du har möjlighet att återkomma med mer information!

    Vi lyckades inte återskapa felet, men jag är osäker på hur stora ansträngningar vi då gjorde. Om det endast uppstår på vissa plattformar, vill jag att vi felsöker med så likartade förutsättningar som möjligt. Vad castar du från för mobil eller surfplatta? Och vad castar du till för enhet?
    Annika Webbmaster
  • Jag castar från en Google Pixel 3a med Android 11 (överväger att uppgradera till 12 vid något tillfälle).

    Jag castar till Chromecast Audio, Firmwareversion: 1.56.281627. Oftast castar jag till en grupp (med två enheter i) men ibland till bara en, men resultatet är det samma.

    Jag har inte testat att ominstallera appen, om det inte går att återskapa kan jag ev prova det, säg till isf.
  • Tack!
    Har du möjlighet att skicka en skärmbild på hur det ser ut när du castar?
    Annika Webbmaster
  • Här är några skärmdumpar, två när jag castar och två när jag inte castar, plus en med vilken version av appen.
    dropbox.com, skärmbilder
  • Tack!
    Även vi har återskapat felet, utan problem. Av dina skärmbilder (och det vi själva ser) syns det tydligt att det inte beror på att själva spelarvyn "puttas nedåt" under casting, utan att ikonerna helt enkelt saknas ...

    Samma fel syns oavsett om man spelar en kanal eller ett enskilt avsnitt.

    Och just när jag skriver detta, inser jag att ikonerna saknas (eller är osynliga), men att klickytorna kanske finns kvar!

    Vi får testa om det går att klicka fram dessa inställningar genom att trycka där "de borde" finnas. Vi får även testa om det blir på samma vis om vi castar med ljust läge i appen, för buggen skulle eventuellt kunna vara så banal som att vi ger fel variant av ikonerna om det är mörkt läge i appen! (Om du själv testar detta innan vi hinner kolla upp det, så berätta gärna hur det går.)

    Annika Webbmaster
  • Nu har vi testat och det är dessvärre samma problem med det ljusa läget:

    Det finns tyvärr ingen möjlighet att nå dessa funktioner genom att trycka där ikonerna borde ha legat, så funktionerna är inte "osynliga" utan "obefintliga".

    Tack för att du hjälpte oss att se det problemet - och förlåt för att det dröjt innan vi tog tag i det!

    Annika Webbmaster