Uppspelning på sr.se fungerar inte överhuvudtaget

Har inte gått att spela upp innehåll från SR.se på webbläsare under flera månader och det är märkligt att ingen annan rapporterat in problem. Känns som att vi inte får vad borde få ut för vår public service-avgift. ?
Har senaste uppdateringarna av Google Chrome och MS Edge. Internetleverantören är inte helt okända Telia. Reklamblockerare avstängd. Inget meddelande från F-Secure. Så vad f-n mer kan vi göra?

Kommentarer

  • Kan tillägga att på Mozilla Firefox fungerar däremot uppspelningen. Men det är lite väl smalt ifall SR.se fungerar på en webbläsare som enbart har 10 % marknadsandel som få använder.
  • det är märkligt att ingen annan rapporterat in problem.
    Det beror nog på att det inte är ett generellt problem, utan något lokalt hos dig, och det behöver vi förstås lösa.

    Bra att du sett att det fungerar i Firefox. Återkom och svara på det du kan, så hoppas jag att vi snart kan lösa detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Löste sig felet?
    Annika Webbmaster
  • Jag stänger detta ärende.

    Ulf har återkommit i en annan tråd. Felet var relaterat till ett tilläggsprogram som heter Disable HTML5 Autoplay:
    Kan ej spela upp ljud från sverigesradio.se på någon PC
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.