Rubriken är trunkerad trots att notisen utvidgas

Hej. När jag får notiser så ser jag aldrig hela rubriken, texten klipps av. När jag expanderar notisen så ser jag alltid hela brödtexten, men rubriken förblir avklippt.

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Du har rätt, om notisen expanderas borde det förstås gå att läsa hela rubriken. Vi tar reda på om detta är något vi själva (eller vår samarbetspartner kring push-notiserna) kan styra, eller om det beror på telefonens notisinställningar. I det senare fallet försöker jag förstå om det är något du själv kan påverka.

    Får du push-notiser från någon annan app, där en trunkerad rubrik går att läsa när notisen utvidgas? I så fall borde felet ligga på vår sida.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi sätter den rubrik nyhetsredaktionen skrivit som titel, men de är ofta så långa att de klipps. Det går inte, så vitt utvecklarna vet, att förlänga just titeln när notisen expanderas. Om du sett att det fungerar med notiser från en annan app, så berätta, så kan vi kika på hur de har löst det!

    De alternativa lösningar vi själva har funderat ut, som att komma runt de långa rubrikerna genom att sätta redaktionens namn som titel, har vi bedömt är ett sämre alternativ.

    Vi kommer att se över i detalj vilka begränsningarna är och se till att redaktionerna som skickar dessa notiser vet vad effekten av långa rubriker blir, så får de själva bedöma hur de ska förhålla sig till det. En gammal journalistisk regeln om att skriva "det viktigaste först", blir ju ännu viktigare när bara de första orden syns. Att be redaktionerna att skriva kortare rubriker känns dock lite bakvänt, eftersom vi aldrig vill att journalistiken ska inte styras av teknikens brister ...
    Annika Webbmaster