Toppnyheter - problem på ny Samsung

Jag kan inte heller gå in och lyssna på nyheter. Fungerar bättre med direktlyssning. Men jag skulle verkligen vilja välja och gå in och lyssna på nyhetsklipp eller andra program i efterhand. Har fungerat fint förut, men nu vet jag inte vad som har hänt??
Lyssnar via en (några veckor gamal...) Samsung 10 note lite.
Har provat sänka ljudkvaliteten (trots att det gick jättebra att lyssna med hög kvalité innan), men ingenting tycks fungera.

Tacksam för hjälp!

/Lisa

Kommentarer

  • Hej Lisa!

    Jag valde att göra ett ny tråd av din felanmälan, för den tråd du skrev i (Toppnyheter: ljudet stängs av) var gammal och de andra som hade skrivit i tråden hade Iphone. Det är en annan app rent tekniskt än den du med Android använder.

    Felet har med lokala inställningar att göra där appar inte har rätt att göra saker i bakgrunden (som att gå från ett ljudklipp till ett annat) om du inte ställer in det aktivt själv. Tyvärr är det svårt till och med för oss som arbetar med mobilsupport att hålla reda på vilka olika inställningar som gäller för olika telefonmodeller, för så snart vi har fått kläm på hur Samsung-enheter brukar fungera, kommer det nya modeller och nya versioner av mjukvaran som har lite andra varianter!

    Jag har dock hittat ett par Samsung-inställningar som skulle kunna spela in vid ditt problem. Här gäller problemet liknande avbrott i Spotify:
    Gå in på telefonens inställningar-> appar -> Spotify -> Batteri, se sedan till att tillåt bakgrundsaktivitet är aktiverat.
    Gå sedan tillbaka ett steg i menyn -> Mobildata se sedan till att användning av bakgrundsdata är aktiverat.
    Mannen som fick tipset svarade:
    Tack, det var aktiverat, men det fanns ett ytterligare alternativ som var typ tillåt bakgrundsdata trots att datasparare är aktiverad. Den verkar göra susen!
    Så här har du tre tips på vad du kan kika på (fast för Sveriges Radio Play, naturligtvis). Finns dessa alternativ i din Samsung 10 note lite? Och hjälper de i så fall?

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Det löste allt 🙂

    Stort tack!
  • Tack för att du bekräftade att det hjälpte!
    Annika Webbmaster