LÖST: Timer-problem i appen

Timer fungerar inte i nedladdade avsnitt
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Ulla!

    Tack för att du hör av dig och berättar att timern inte fungerar. Kan du beskriva lite närmare vad som sker när du sätter timern och lyssnar på ett nedladdat avsnitt? Är det så att den satta tiden rinner ut och avsnittet fortsätter spela?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Först var det så att uppspelningen bara fortsatte.
    Nu händer inget när man trycker på timern.
    Mvh
    Ull
  • Tack Ulla.

    Jag tänker att vi ska se efter så att aviseringsinställningarna är korrekt påslagna. Testa gärna följande: Gå till Systeminställningarna (inställningarna för telefonen) -> Appar -> Sveriges Radio Play-> Aviseringar.

    Se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, gå sedan in i Aviseringskategorier och se även till så att Sovtimer och notisen för Spelare också är aktiverade.

    Testa gärna timern efter att du aktiverat aviseringarna (om de inte allaredan var rätt inställda) och se om det fungerar bättre nu, återkom om så inte är fallet.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej Ted,

    Det funkar nu efter inställningar.

    Vet bara inte varför det funkade bra häromdagen

    Tack!
  • Hej igen Ulla!

    Skönt att det löste sig! Jag tror att det eventuellt kan bero på att vi har gjort uppdateringar i appen, vilket kan ha påverkat timern. Bra att du fick ordning på det, tack för att du återkopplade och berättade att det nu fungerar.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej! Timern funkar inte för mig heller. Jag satte på aviseringar för timern och det  fungerar då. Dock vill jag inte ha aviseringar på. Så jag hoppas att ni löser det.
  • Har också haft problem med timern, ska testa att ändra i inställningarna.
    Men det är ju värdelöst om man ska behöva få notiser bara för att man vill kunna använda timern..
  • Jag följde anvisningarna och det fungerar nu.
  • Hej Agneta!

    Skönt att det löste sig!

    Helena & Carolina:

    Bra att det verkar fungera för er också. Ni kan slå av notifikationerna i appen så att ni inte behöver ta emot pushnotiser från Sveriges Radio. Timern kommer fungera ändå! För att inaktivera dessa notifikationer kan ni testa följande:

    Gå in i appens (SR Play) inställningar som ni når genom att klicka på Min sida (längst ner i appens högra hörn), därefter finner ni Inställningar längst ner på sidanVäl inne i Inställningar så ser ni en bit ner ett val som heter Pushnotiser. Där kan ni slå av notiserna som är aktiverade så att inga pushnotiser skickas ut.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Det sistnämnda funkar inte. Då slås timern av igen, tillbaka på ruta ett om man gör det på Android 8. Dålig uppdatering, timern funkade ju bra förut.
  • Hej Sven!

    Om du har Tillåt pushnotiser påslagen, men slår av alla andra notisval i appen (Viktigt meddelande från allmänheten, Nyheter från Ekot, Sport etc), fungerar fortfarande inte Timern då?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
    Bästa svaret
  • Ja, det däremot verkar faktiskt funka!

    En grej som saknas i timern är möjligheten att ställa in egen tid.
    T.ex. är en del program 19 minuter långa och avslutas med en väldigt uppiggande och fånig jingel på slutet-den skulle det vara bra att kunna slippa väckas. Antingen genom att kunna ställ in just 18 minuter eller ett färdigt val "programmets längd minus en och en halv minut". 10 minuter blir då en för kort tid för ett i övrigt alldeles utmärkt program att slumra till.
  • Hej Sven!

    Vilka notisinställningar finns i Android 8? Finns det inte ett huvudreglage som påverkar om en app har rätt att använda aviseringar/notiser, och sedan inställningar för vilka notiser som appen ska visa?

    Jag har för mig att det ser ut ungefär som på denna bild, och håller med om att det är lite otydligt att det först finns ett "visa aviseringar" som gäller hela appen (ska vara påslaget), och därefter finns ett "visa aviseringar" som gäller pushnotiser (behöver inte vara påslaget). Om du skrollar längre nedåt kommer sedan spelaren och timern, som alltså också ska vara påslagna.

    Om det inte ser ut så (min bild kanske är från Android 9), så testa det Ted föreslog, att tillåta att appen skickar pushnotiser, men att ha alla underkategorier avslagna, för då skickas ju inga!

    Annika Webbmaster
  • Appaviseringar måste vara på. Alla push verkar man kunna stänga av där och det funkar ändå. Räcker att ha på aviseringen under rubriken annat -> sovtimer för att timern ska funka. Synd iaf med en uppdateringen som pajade funktionen inatt för mig...

    Sedan återigen: -Inför gärna mitt förslag om timern så att man enkelt ska kunna slippa de dumma avannonseringarna som verkar designade att förstöra insomningen.

  • Tack Sven!

    Vi ber verkligen om ursäkt att appen ställde till det för dig i natt. Jag kommer se till att framföra önskemålet om att själva kunna välja tid i timern!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jag frå tacka så mycket för en trevlig support-upplevelse!
  • Håller med Sven - föredömligt supportforum! 👏🏻😃
  • Hade samma problem. Dåligt att kräva notis för timer. Tack för lösning.
  • Hej
    Samma föt med timern. Fick acceptera notifiering för att få i gång timern. Måste säga att jag har svårt att se sambandet och det tog mig en stunds letande innan jag hamnade in den här tråden som beskrev felet.
    Ser fram emot att ni ändrar tbx
    Hälsningar Björn
  • Hej Roland & Björn!

    Skönt att även ni fick timern att fungera! Att man inte ser något samband mellan timern och pushnotiserna är fullt förståeligt, inte ens jag som arbetar med teknisk support är fullt införstådd i hur dessa båda funktioner samspelar med varandra.

    Bra att det nu verkar fungera, själva problemet ska så vitt jag förstår vara åtgärdat i kommande appversion.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)